אף לדידי זבין בעין יפה - שאוכל פירות אילנותי לעולם שאם ימותו אטע אחרים תחתיהן דאין אדם חוטא ולא לו למכור לזה בעין יפה ולזה בעין רעה
א. לכאורה תמוה מדוע קרי ליה חוטא אם מכר לאחד בעין יפה ולא לחבירו
ב. לכאורה יתכן מאוד שמכר לזה בעין יפה ולא לחבירו, וכגון שאחד מהם הוא חבירו או קרובו וכדומה
שמואל דוד
אין אדם חוטא ולא לו- פירושו כאן שאדם חוטא לשני, לעשות משהו נגדו- זה רק אם יש לו רווח אישי לעצמו, אבל לא יעשה נגד השני אם יש רק רווח לאדם שלישי. ואצלנו- הסברא למכור בעין רעה הוא מפני שישאר אצל המוכר רווח- אבל כאן הרווח ילך לבעל הקרקע (הקונה השני), ואז אין סברא להגיד שיקלקל לבעל האילנות כדי שהשני ירויח.
רב פפא אומר סברא כללית ואין לו סיבה לחשוש למקרה מיוחד שאחד חבר יותר טוב מהשני, כי אחרי הכל הוא בעצמו לא מרויח מזה.
כל טוב
ראובן וינר