שלום וברכה,
לאיכא דאמרי כל דבר שנאמר בפניו צריך ביטול בפניו. וקשה מדוע הוצרך רבן גמליאל לתקן שביטול מרחוק לא מועיל הרי מי שמינו אותו צריך גם לבטל בפניו ובוודאי לא בביטול מרחוק?
הילטון בלוק, ישראל
שלום,
האם אתה מתכוון נדרים סה?
הדין הזה נאמר רק בהתרת נדרים ועיין בר"ן שם שיש שתי סיבות- בושה שהנודר יתבייש שהנדר היה לטובת חבירו ועכשיו רוצה להפסיק, או משוס חשד שלא יחשוב שהוא עבר על האיסור.
בביטול הגט לא שייך שתי הסיבות בכלל וזכות הבעל לשנות דעתו.
סליחה על ההמתנה לתשובה,
ראובן וינר