חגיגה כה: הוא הקדש והם הקדרות,
לדעת רש"י מה החילוק בין הוא הקדר להם הקדירות? הרי הכוונה הוא דאינו נאמן אלא אותו קדר על קדירות שלו
אברהם יוסף שווארץ
הוא הקדר - רק הוא נאמן על קדירותיו ולא אחר על קדרותיו של אותו קדר.
הם הקדרות - אותו קדר נאמן רק על הקדרות שהביא, לא על קדרות אחרות.
אילו היה נכתב רק 'הוא הקדר' - הו"א שנאמר גם על קדרות של אחרים. ואילו נכתב רק 'הם הקדרות' הו"א שגם אחרים נאמנים על קדורתיו של אותו קדר.
יוסי בן ארזה