כה. אוי שתשרה עליו שכינה אלא שבבל גרמה לו, ומקשי מיחזקאל, ומשמע שאם ההי בארץ ישראל היה זוכה לנבואה.רוח הקודש. ויל"ע מיומא כ: דאיתא להדיא דבבית שני לא היה רוח הקודש
שווארץ
שלום
כוונת הגמרא ביומא כא: שנתסלקה רוה"ק היינו לאחר שמתו נביאים אחרונים, חגי זכריה ומלאכי בתחילת ימי הבית, וכמו שאמרו שם ט שמשמתו חגי זכריה ומלאכי נסתלקה רוה"ק. ויחזקאל קדם להם.
יוסי בן ארזה
אין הכוונה 'שתשרה עליו שכינה' שיזכה לנבואה כיחזקאל דוקא, אלא לפי ערך. רק הקושיא בגמרא היא שרואים שבבל אינה גורמת לסילוק שכינה.
יוסי בן ארזה