יומא כד: למה מפיסין למה מפיסין כדאמרן אלא למה מפיסין וחוזרין ומפיסין כו׳
רש״י ד״ה כדאמרן - שהיו באים לידי מחלוקת
לכאורה הול״ל שבאו לידי סכנה וכמבואר במתני׳ וצ״ע
החותם בכבוד רב,
שמואל דוד
עי' תוי"ט סוף פ"ב (שאיירי בענין אחר קצת) וז"ל, דאתי לאנצויי ושיבאו על ידי כן לידי סכנה, ע"כ. ומשמע שכל פעם שבאים לידי מחלוקת ממילא יש חשש שיבאו לידי סכנה.
ועי' כסא רחמים שערי ניחומים (חורי) על רש"י כאן, וז"ל, אין להקשות דהי"ל לומר שבאין לידי סכנה שאחד נשברה רגלו ואחד נתקע סכין בלבו כדלעיל דזהו עצמו כוונת רש"י ז"ל שבאים לידי מחלוקת ומצד המחלוקת באים לידי סכנה ופשוט, ע"כ.
ולמדים מכאן שכל מקום שיש מחלוקת רח"ל יש חשש סכנה.
שבוע טוב,
דוד בלום