רש״י ד״ה רב מתרץ לטעמיה - דרב לא צריך לתרוצי אלא משום היא גופה דלא משתמע שפיר דהא רישא כשיצאו לאויר העולם מיירי וסיפא דקתני יצא משמע דעלה קאי וכשיצא לאויר העולם משמע דמותר ואי אפשר לומר כן כו׳
אשמח בביאור כוונת רש״י.
החותם בכבוד רב,
שמואל דוד בערקאוויטש
דרב [בניגוד לשמואל] לא צריך לתרוצי [כלומר דלא קשיא ליה מלשון הברייתא] אלא משום היא גופה דלא משתמע שפיר [שכפי שהברייתא שנויה, בלא תוספת, אינה מיושבת על הלשון] דהא רישא כשיצאו לאויר העולם מיירי [שהרי במעיה מותרים], וסיפא דקתני יצא [מי שיש לו שני גבין ושני שדראות] משמע דעלה קאי, ו[הרי] כשיצא לאויר העולם משמע דמותר, ואי אפשר לומר כן [דהא אליבא דרב אין בריה כזו חיה, והרי היא נבלה ואסורה] כו׳
יוסי בן ארזה
לא הבנתי איך משמע שכשיצא לאויר העולם מותר?
'יצא' משמע שאינו בכלל האיסור שנאמר קודם, והרי ביצאו לאויר העולם מיירי.
יוסי בן ארזה