שפה בדף אנו רואים שאסור להעמיד סכך בדבר שמקבל טומאה אבל בדף טו נראה שאפשר להעמיד סכך בדבר שמקבל טומאה רבא אמר אפילו תימא בשאין מעדיף אם היו נתונים שתי נותנן ערב ערב נותנן שתי?
אהרון, מיצד, ישראל
שלום
כבר עמד על כך המגן-אברהם (תרכט סק"ט) ופירש שמכיוון שגזרת מעמיד טעמה משום חשש שמא יסכך בדבר הפסול עצמו, כאן שלא התירו אלא אם נותן סכך כשר אין לגזור שמא יסכך בשיפודים. כוונתו לחלק בין מקרה רגיל שחוששים שאם נתיר להעמיד על דבר המקבל טומאה יבואו לטעות שכשר לסכך בהם, לבין שפודין וארוכות המטה שניכר ממעשיו שיודע ההלכה שאין השיפודין כשרים, מכך שממלא פסל בכל הרווח שביניהם. בזה לא גזרו.
יוסי בן ארזה