מועד קטן כא. רבי אליעזר מויתמו ימי בכי אבל משה, רבי יהושע ואחריתה כיום מר,
יל"ע דקראי אלו בודאי אינן אלא מדרבנן, דהרי אף מאן דס"ל אבילות דאויירתא היינו דוקא יום ראשון, ואי נימא שיש חיוב מן התורה להניח תפילין כל יום איך נתבטלה על ידי אסמכתא?
אם זה מובסס על יש כח ביד חכמים לעקרו דבר מן התורה למה אינה מובא בסוגיא ביבמות?
שווארץ
שלום
פשטא דמלתא שמהתורה מצות תפלין מחויבת בכל שעה שאדם פנוי ויכול להניחן. ובזמן אבל ומרירות אין זה זמן ראוי ולא מחויב מדאו' להניח אז. והלימודים הם שבימים אלו יש אבלות, ואף אם האבלות אינה אלא מדרבנן סו"ס אין זה זמן ראוי להתפאר בתפלין ופטור מדאו'. וממילא חכמים אסרו.
בברכה. יוסי בן ארזה