שבת שלום וברכה,
ולכאורה קק"ל הלמוד מויבמה תרתי כי הב' אלו הן:
א. ביאה גומרת ולא ד"א
ב. בעל כרחה נקנת
ומהגמ' ורש"י ד"ה יבא עלי' ולקחה ומד"ה שלו שמדגיש זו, משמע שהלמוד קמא נלמד מיבא עלי' ולאו דוקא מיבמה. ומ"מ הל"ל ויבם לקחה לו לאשה. ולכאורה צריך להיות עוד רבותא. וצ"ב. שכמ"ה ושבת שלום ומבורך
הקטן אהרן ברכה הי"ו, מילן יע"א, איטליא
מרש"י ד"ה "ויבמה" מוכח שהלימוד באמת מ"ויבמה," וכמו שכתב רש"י שהתורה שנה עליה לעכב שדוקא ניקנית בביאה ולא בדבר אחר. ולכן ב' הלימודים אכן מ"ויבמה." רש"י ד"ה "יבא עליה" רק מפרש שממה שכתוב "יבא עליה ולקחה" רואים שהביאה היא אופן של ליקוחים ביבמה, לא שזה מעכב.
כל טוב,
יעקב מנטרוז