הואיל ואשיתרי אישתרי, מי לא תניא זב שחל שביעי שלו להיות בערב פסח,
יל"ע טובא דהתם איירי לענין חד לאו, - לא יטמאו את מחניהם, ומכיון שהותר לו לעבור על הלאו הותרה לו, משא"כ הכא הרי יש לאו אחת של אחות אשה, למשל, ולאו אחר של אשת אח, ומהיכי תיתי שאם הותר לאו אחת יותר אף לאו השני?
אברהם יוסף שווארץ
שלום
אכן לפי תירוץ אחד בתוס' כן סבר רבא, לחלק בין איסורים משם אחד לשני שמות. ויש מהאחרונים שצדדו שגם לעולא אין אומרים הואיל ואשתרי בשני שמות ורק בעריות הכלולות בעונש אחד נחשבות כאיסור משם אחד, אך לא בשני שמות חלוקים לגמרי.
יוסי בן ארזה