לכ' חברי כולל עיון הדף החשובים, ה' יהיה עמכם
ז. התם נמי ליסתור ולא ליבני
יש לתמוה מהיכי תיתי שנאסור לבנות? והרי מכיון שסתר אותו מה בין פירצה זו לכל שאר פרצות ומהיכי תיתי שיאסור לתקנו?
בתודה מורבה על כל התשובות
שווארץ
אסור לבנות במועד כדרכו. (וכתב הרא"ש (פ"ב ג) (שאפילו בדבר האבד לא התירו משום טרחה יתרא).
יוסי בן ארזה
במשנה מבואר דכותל חצר שנפל מותר לבנותו על פי תנאים מסוימים. כותל הגוחה, אם מותר לו לסתור לו ממילא ייכנס לדין השנוי במשנה שמותר לבנות על פי כללי דיני המועד
א"כ מאי מקשה הגמרא יסתור ולא יבנה, כיון דהותר לסתור ממילא הוא בכלל המשנה?
איני מבין. הלא רב חסדא אמר "בונה כדרכו" כלומר בכל ימות השנה.