למה בשקלא וטריא בגמ' בלא מופקר מוזכר רק שמואל ולא רב רהוה לי' להזכירו דמחייב משום שור כדאיתא בדף כח:. שכמ"ה
Haqatan Aharon Braha HY"V, Milan, Italy
יש ראשונים שגורסים כמו שהמלצת "לרב היינו שור וכו'".
אבל עיין בתוס' (ג:) ששואל ומתרץ השאלה ומסביר שאין לגרוס ככה, כי לפי רב באמת צריך "מה הצד" ללמד "אבנו, סכינו, ומשאו" מכיוון שאינם דומים לשור שדרכו "לילך ולהזיק". ואם כן, שפיר יש לומר דזה מה שנתרבה מזה הכלל.
דוב פרידמן
Some Rishonim were Gores in the Gemara as you suggest, "According to Rav it is Shor" etc. See Tosfos on 3b who asks and answers this question and explains we cannot accept this Girsa because according to Rav we really need a Mah haTsad to learn Avno Sakino u'Masao because it is not similar to Shor which is Darco Leileich u'Lehazik.
Dov Freedman