לכ' חברי כולל עיון הדף החשובים, ה' יהיה עמכם
ה. הא מקמי דאמר יחזקאל מאן אמר
יש לתמוה מאי קשיא, בשלמא דערל מיחל עבודה מן התורה נצטרך לומר דגמרא גמירי לה, אבל הכא איכא למימר דאכן לא נאמר מקמי יחזקאל, ויחזקאל תיקנה כמו שתיקנו רבותינו הרבה דברים.
בתודה מרובה על כל התשובות
שווארץ
מבואר בכתוב שזה חלק מדברי ה' אל יחזקאל שראה בנבואה, ואין זו תקנה של הנביא מיוזמתו. ולומר שהנבואה הזו היא גזרה חדשה אין לנו, דאלה מצוות כתיב, שאין נביא רשאי לחדש דבר, כדאמרינן בשבת קד. ועוד.
יוסי בן ארזה
אין שום ראיה מהפסוק
הפסוק אומר שכך יהיה, שיחזקאל ראה בנבואה מאת ה' שיעשו כן. לא הבנתי ההכרח שזה לא היה תקנה מאוחרת.
יתכן שנקטה הגמרא שאין שייך שתהיה נבואה על גזרה שתתחדש בזמן מאוחר יותר, כי הנבואה גופה מחייבת שהיא תיגזר, וממילא זה בכלל 'אלה המצוות' שאין נביא רשאי לחדש דבר. וצ"ע.
יוסי בן ארזה