לכבוד מו״ר הרה״ג שליט״א
ד. איכא למיפרך מה לשינוי קודש שכן פסולה בגופה כו׳
ואע"ג דתרתי לאו דוקא תרתי מיהא דוקא מאי שנא שינוי בעלים דלא הוי פסולו בגופו מחשבה בעלמא שינוי קודש נמי מחשבה בעלמא הוא אלא כיון דאחשבה פסלה ה"נ כיון דאחשבה פסלה כו׳
מעיקרא מאי קסבר ולבסוף מאי קסבר?
שמואל ד. בערקאוויטש
שלום וברכה
י"ל דמעיקרא סבר שהמחשבה פוסלת מצד שהחשיבה תורה את המחשבה כמעשה, וכאילו הזבח נעקר משמו, ועל כן יש חילוק בין שינוי קודש, דחשיב פסול בגוף הבשר, שנעקר ממנו שמו, לבין שינוי בעלים דהעיקרה היא בבעלים ולא בגוף הקרבן. ולבסוף הסיק שאין הדבר כן אלא מחשבת שלא לשמה פוסלת מצד עצם המחשבה הפוסלת, וכמו מחשבת פיגול (כיסוד הגרי"ז), וא"כ אין חילוק בין מחשבת קודש למחשבת בעלים, שבשניהם עצם המחשבה היא המחילה פסול בקרבן.
יוסי בן ארזה