לכבוד מו"ר הרה"ג שליט"א שלום וברכה
א) במתני' שמעון אחי עזריה אומר שחטן לשם גבוה מהן "כשרין" לשם נמוך מהן "פסולין" כיצד קדשי קדשים ששחטן לשם קדשים קלים "פסולין" קדשים קלים ששחטן לשם קדשי קדשים "כשרין" הבכור והמעשר ששחטן לשם שלמים "כשרין" שלמים ששחטן לשם בכור ולשם מעשר "פסולין"
יש לדקדק מדוע בתחילה הקדים שמעון אחי עזריה דין כשרין קודם דין פסולין ואח"כ כשאמר כיצד כו' הקדים ציור של פסולין לציור של כשרין ולבסוף חזר ואמר ציור של כשרין קודם ציור של פסולין. וצ"ע בזה.
ב)רש"י ד"ה הנשחטין לשם פסח - כל שאר זבחים שנזבחו בי"ד בניסן לשם פסח או שנזבחו לשם חטאת בכל זמן פסולין כי היכי דאינהו פסולין לשם אחרים "ובגמרא יליף טעמא דאחרים לשם פסח בברייתא."
ויש לעיין מ"ט דאחרים לשם חטאת. וצ"ע
החותם בכבוד רב,
שמואל דוד בערקאוויטש
א) כך דרך התנא לפעמים, דההוא דסליק מפרש ברישא, כדאמרינן בריש נדרים. ועל כן כשאמר פסולין מפרש קודם האופנים שפסולים וכשאח"כ אמר כשרים מפרש והולך קודם האופן שכשרים.
ב) מתבאר בגמרא להלן יא.
יוסי בן ארזה