שאלות על רש"י

1)

רש"י: או נודע- או לא היה תם, אלא נודע וכו': מנין לפרש כך?

1.

גור אריה: מילת 'או' באה להשוות (-זה או זה 1 ), ולכן כאן שהתם חלוק מן המועד היה לו לומר 'ואם נודע'. לכן יש לפרש 'או לא היה תם', ואז הפסוק לא מדבר מצד הדין- האם הוא תם או מועד, אלא מצד השור, והשור יכול להיות תם או מועד. 2


1

כלומר- לא השוואה של וי"ו החיבור, אלא שני דברים בעלי מכנה משותף (כגון לעיל 21:4- "וילדה לו בנים או בנות").

2

אמנם, רש"י בויקרא (4:23) פירש "או נודע" כמו 'אם נודע', כי במקצת מקומות 'או' מתפרש כמו 'אם' ואז יתפרש הפסוק כפשוטו, ורש"י מסופק כיצד לפרש.

2)

רש"י: והמת יהיה לו- לניזק: מה כוונת רש"י?

1.

עי' לעיל, 21:34:3:1.

ספר: פרק: פסוק:
חודש: יום: שנה:
חודש: יום: שנה:

KIH Logo
כולל עיון הדף
הקדשות ותרומותתגובות מקוראיםרשימות דוא"לחומר על כל התלמוד והמשנהשאל את הכוללקישורים ללומדי התלמודלוח למחזור הנוכחילוחות ללימודים יומיים אחרים