1)

רא"ם: לשם מה כתוב "מלבד נשי בני יעקב", פשוט שכך שהרי הפסוק בא למנות את יוצאי ירך יעקב?

1.

גור אריה: יש מקום לטעות שיש למנות גם את הנשים שאינן יוצאי ירכו, והן לא נמנו כי הן מתו.

2.

גור אריה: הכתוב רוצה למנות גם אותן- לא בפרט אלא בכלל.

2)

למה נמנו רק יוצאי ירך יעקב ולא יעקב עצמו?

1.

מהר"ל (גבורות ה' פי"ג, עמ' סח ד"ה זרע): יעקב הוא השורש ולכן הוא לא נכלל במנין התולדות- כי ספירה לא שייכת בדבר יחידי.

שאלות על רש"י

3)

רש"י: שמתו לפני ירידתן למצרים: אולי הן לא מתו אלא נכללו ב"מלבד נשי בני יעקב"?

1.

גור אריה: "נשי בני יעקב" כולל רק את הנשים שאינן מזרע יעקב.

2.

גור אריה: הכתוב בא למנות את זרע יעקב, ואם הן נכללו ב"נשי בני יעקב" לא ידענו מספרם.

3.

גור אריה: לא צריך לומר שהן מתו, אלא שהן טפילות לתאום שלהן (כפי שהתורה לא מספרת על לידתן) ולכן לא נספרו.

ספר: פרק: פסוק:
חודש: יום: שנה:
חודש: יום: שנה:

KIH Logo
כולל עיון הדף
הקדשות ותרומותתגובות מקוראיםרשימות דוא"לחומר על כל התלמוד והמשנהשאל את הכוללקישורים ללומדי התלמודלוח למחזור הנוכחילוחות ללימודים יומיים אחרים