english
1)

רש"י: שהוא אחיו של צבעון: מנין לדרוש כך?

1.

גור אריה: "הוא ענה" משמעו 'הוא ענה הנזכר במקום אחר'.

2)

רש"י: שבא צבעון על אמו והוליד את ענה: אולי שעיר בא על אשת בנו והיו סבורים שהיא בת צבעון?

1.

רא"ם (לעיל, פ"ב): עדיף לומר שצבעון הוא זה שנתקלקל פעמיים- כאן ולעיל (פסוק ב) כשבא על אשת ענה ונולדה אהליבמה.

2.

גור אריה (לעיל, פ"ב): אם שעיר הוא האב האמיתי, אחר שייחסנו את ענה אליו שוב אין לייחס אותו אל צבעון שרק נראה כאביו.

3)

רש"י: שבא צבעון על אמו והוליד את ענה: אולי ענה הוא בנו של צבעון והוא נמנה גם עם בני שעיר כי בני בנים כבנים?

1.

גור אריה (לעיל, פ"ב): היחוס האמיתי הוא אל האב ולכן כשבא הכתוב ליחס את התולדות אל מולידיהם, אין ליחסם אל הסב. (ו עי' רשב"ם ב"ב קטו: מה שתירץ.)

חומש: פרק: פסוק:
חודש: יום: שנה:
חודש: יום: שנה:

KIH Logo
כולל עיון הדף
הקדשות ותרומות תגובות מקוראים רשימות דוא"ל חומר על כל התלמוד והמשנה שאל את הכולל קישורים ללומדי התלמוד לוח למחזור הנוכחי לוחות ללימודים יומיים אחרים