1)

מהר"ל: מה בכך שראובן בלבל יצועי יעקב, והרי אפשר להחזיר אותם למקומם?

1.

מהר"ל (חידושי אגדות, שבת דף נה: עמ' לג ד"ה מלמד): ראובן שכב במיטתו של יעקב באופן שייראה ששכב עמה, ובכך נאסרה עליו בלהה (ככתוב ביבמות כד:).

שאלות על רש"י

2)

רש"י: עד שלא בא לחברון אצל יצחק: למה פירש רש"י כך?

1.

גור אריה: קשה שמלשון הפסוק "בארץ ההיא" משמע שהמעשה קרא בגלל הארץ? ולכן פירש רש"י שזה קרא לו בגלל שאיחר בדרך.

3)

רש"י: מעלה עליו הכתוב כאלו שכבה: כיצד יתפרש פשוטו של מקרא?

1.

מהר"ל (חידושי אגדות, שבת דף נה: עמ' לד ד"ה מתוך): במדריגתו העליונה של יעקב השכיבה היא חיבור בלבד, ולכן בכך שבלבל יצועי אביו הוא לקח את בלהה מיעקב ונחשב ששכב עמה. 1


1

נראה שכוונת המהר"ל שבמדרגת יעקב הזיווג איננו ענין גופני אלא חיבור מושכל, ובמדרגה זו נחשב שראובן שכב עמה, כאשר הוא התחבר אליה על ידי שלקחה.

ספר: פרק: פסוק:
חודש: יום: שנה:
חודש: יום: שנה:

KIH Logo
כולל עיון הדף
הקדשות ותרומותתגובות מקוראיםרשימות דוא"לחומר על כל התלמוד והמשנהשאל את הכוללקישורים ללומדי התלמודלוח למחזור הנוכחילוחות ללימודים יומיים אחרים