1)

למה נכפלה הלמ"ד- "לעבדך ליעקב" במקום 'לעבדך יעקב'?

1.

גור אריה (לעיל, פסוק ז): באופן זה הוא כאומר "לעבדך" שהוא עבד לך לגמרי, ומי הוא? "ליעקב". 1


1

נראה ש'לעבדך ליעקב' מורה שבעצמותו הוא עבד, ו"ליעקב" בא רק להורות במי מדובר, לעומת זאת 'לעבדך יעקב' משמעו שיש לו שם לעצמו ואין זו עבדות גמורה.

2)

למה נכפלה הלמ"ד- "לאדוני לעשיו" במקום 'לאדוני עשיו'?

1.

גור אריה (לעיל, פסוק ז): באופן זה הוא מחשיב אותו כאומר "לאדוני" סתם, ומי הוא האדון? עשיו. 1


1

נראה ש"לאדוני לעשיו" מורה שבסתם הוא אדונו, ו"לעשיו" בא רק להורות במי מדובר, לעומת זאת 'לאדוני עשיו' משמעו שהוא אדון אבל יכול להיות אדון נוסף.

שאלות על רש"י

3)

רש"י: והנה גם הוא- יעקב: גור אריה: היו כמה שליחים, וא"כ אפשר לפרש שהשליח הראשון אומר זאת על השליח השני?

1.

גור אריה: "הוא" משמעו 'הנזכר לפני זה' והשליח השני לא הוזכר לעיל בדברי הראשון.

4)

רש"י: והנה גם הוא- יעקב: אם הכוונה ליעקב, למה ממשיך הפסוק "הנה עבדך יעקב אחרינו"?

1.

גור אריה: חזרו לומר זאת כדי להוסיף "כי אמר אכפרה פניו" שהוא מבקש מחילתו.

ספר: פרק: פסוק:
חודש: יום: שנה:
חודש: יום: שנה:

KIH Logo
כולל עיון הדף
הקדשות ותרומותתגובות מקוראיםרשימות דוא"לחומר על כל התלמוד והמשנהשאל את הכוללקישורים ללומדי התלמודלוח למחזור הנוכחילוחות ללימודים יומיים אחרים