שאלות על רש"י
רש"י: נזקקין לשאינן מינן: קשה שבסוף פר' בראשית פירש רש"י בפירוש ב' שבעלי החיים נמחו כי הם נבראו בשביל האדם, ולא בגלל שהם השחיתו את דרכם?
רא"ם: רש"י כאן כפירושו הראשון שם שגם בעלי החיים השחיתו את דרכם, ולפי הפירוש השני שם צ"ל שהשחית כל בשר את דרכו כי האדם היה מרביע מין על שאינו מינו ככתוב בגמ' בסנהדרין (דף קח.)
גור אריה: לשני הפרושים שם היו בעלי החיים נזקקים לשאינם מינם, אלא שלפרוש השני לא זו הסיבה שנמחו שהרי לא נצטוו, אלא מחמת חטא האדם.
גור אריה: תחילה הרביע אותם האדם ואחר שהורגלו בזה עשו כך מעצמם, ולכן נאמר "כי השחית כל בשר את דרכו". עיי"ש. 1
הגור אריה התקשה למה רש"י מפרש כמדרש שהחיות השחיתו דרכם, ולא כגמ' שהאדם הרביע מין על שאינו מינו, ולכן ביאר הגור אריה שהאדם הרגיל את החיות, [ואין מחלוקת בין המדרש לגמ'].