למה כשנעשה מצורע כתוב "ויוציאה והנה...מצורעת", וכשנרפא כתוב "ויוציאה מחיקו והנה שבה"? (עי' רש"י.)
מהר"ל, גבורות ה' (פכ"ז עמ' קי"א ד"ה ומה שאמר): כיון שאמר לו ה' להכניס ידו לחיקו, נחשב המקום כבית הסתרים שאינו מקבל טומאה 1 , ולכן נטמא רק כשהוציא את היד.
והוסיף המהר"ל שטומאה באה רק מכוחות חיצוניים והטהרה ממקום עליון נסתר, ועיי"ש שלכן זה טעם אחד עם מה שהביא רש"י מחז"ל שמידה טובה ממהרת לבא.
שאלות על רש"י
רש"י: שמדה טובה ממהרת לבא: למה כך היא המידה?
גור אריה: הטובה היא מציאות 1 , וה' חפץ במציאות ולא בהעדר.
מהר"ל, חידושי אגדות (ח"א עמ' מ"ו ד"ה מדה, שבת צז א): ה' טוב ורב חסד ולכן מסודר מאתו שיבא הטוב, ואילו הרע הוא הפך זה ולכן מדה טובה ממהרת לבא.
אולי הכוונה למה שכתב הרמב"ן (בראשית 1:10) ש"כי טוב" פרושו שה' חפץ בקיום הדבר בצורה זו.