שאלות על רש"י
1)
רש"י: שוב אל ארץ אבותיך - ושם אהיה עמך, אבל בעודך מחובר לטמא אי אפשר להשרות שכינתי עליך: למה לא פירש כפשוטו שההבטחה היא על שמירה בדרך?
1.
גור אריה: אם ההבטחה כאן היא רק לשמירה בדרך, היה צריך לכתוב זאת מפורש, ואילו לשון "ואהיה עמך" משמעו הבטחה כללית, ולכן פירש רש"י שזו הבטחה כללית להשראת השכינה.
2)
רש"י: שוב אל ארץ אבותיך - ושם אהיה עמך: קשה שלהלן (פל"ב פ"ט) פירש רש"י שההבטחה כאן היא על שמירה בדרך?
1.
גור אריה: כיון שנוסח הפסוק הוא כללי, הכל כלול בו.