שאלות על רש"י
רש"י: אין משחיזין את הסכין אבל משיאה וכו': מראִייתו של רש"י מבואר ש'משיאה על גבי חברתה' איננה השחזה, וכיצד פירש כאן ש"שא נא" זו השחזה?
גור אריה: אין כוונת רש"י להשחזה ממש כי השחזה על הרחיים פוגמת את הסכין [וצריך שהסכין תהיה חלקה], אלא 'משיאה על גבי חברתה' להעביר פגימתה.
רש"י: שלא תאכילני נבלה: למה הוצרך להזהירו והרי עשיו היה בחזקת כשר בעיניו?
גור אריה: יצחק חשש שהוא ימהר לכבוד אביו, ולכן הזהירו שיבדוק במתינות.
גור אריה: הזהירו שעליו להתרחק כאן מטריפה כי אפי' אם יטריף בשגגה לא תבוא עליו הברכה.
רש"י: מן ההפקר ולא מן הגזל: למה הזהירו על הגזל, והרי עשיו היה בחזקת כשר בעיניו?
גור אריה: הזהירו שלא יצוד סמוך לעיר כי זה ספק גזל מדרבנן, ויצחק חשש שעשיו יקל למען כיבוד אב.
גור אריה: הזהירו שעליו להתרחק כאן מהגזל כי אפי' אם יגזול בשגגה לא תבוא עליו הברכה.