1)

במדרש כתוב שמשה שילח את יתרו קודם מתן תורה כי רק מי שהשתעבד במצרים ראוי לשמוח בקבלת התורה, וקשה למה הערב רב כן יכלו להתערב בשמחתם?

1.

מהר"ל, דרוש על התורה (הקדמה, עמ' ו ד"ה והגם, נדפס בסוף ספר באר הגולה): הערב רב התערבו עם ישראל ונתבטלו אליהם 1 ולכן עליהם לא הייתה קפידה, אך 'יתרו' מלשון יתור ותוספת כי ישראל היו זקוקים לו, ולכן הוא לא התבטל לישראל. 2


1

כפי שרומז שמם.

2

ועיי"ש למה שיעבוד מצרים הוא תנאי בקבלת התורה.

ספר: פרק: פסוק:
חודש: יום: שנה:
חודש: יום: שנה:

KIH Logo
כולל עיון הדף
הקדשות ותרומותתגובות מקוראיםרשימות דוא"לחומר על כל התלמוד והמשנהשאל את הכוללקישורים ללומדי התלמודלוח למחזור הנוכחילוחות ללימודים יומיים אחרים