שאלות על רש"י
רש"י: זו שרה: מנין לדרוש כך?
גור אריה: קשה שיסכה לא הוזכרה עד עתה [ולשם מה נזכרה כאן?] אלא זו שרה.
מהר"ל (חידושי אגדות ח"ג עמ' קסח ד"ה יסכה, סנהדרין דף סט:): אם יסכה איננה שרה, גנאי הדבר לשרה שמייחסים את הרן רק ליסכה ומֹלכה.
מהר"ל (חידושי אגדות ח"ג עמ' קסח ד"ה יסכה, סנהדרין דף סט:): שרה נקראה בשמה מפני שהייתה שרה לאומתה, וזכתה לשם זה כי הייתה אשת אברהם שהוא 'אב ורם לאומות', ולכן אין ליחס שם זה לאביה אלא הוא נקרא 'אבי יסכה'. 1
עיין עוד מה שיובא בשאלה הבאה מהגור אריה למה יש לשרה 2 שמות- אחד שתלוי באביה והשני שתלוי בבעלה.
רש"י: שסוכה ברוח הקודש: קשה למה קרא לה כאן על שם הנביאות אע"פ שאפשר לטעות שיסכה איננה שרה, ולא קראה כך לקמ' (כא,יב) 'כל אשר תאמר יסכה שמע בקולה' שהרי שם זו בודאי שרה?
גור אריה: התורה נכתבה באופן שכל אחד משיג לפי שכלו וכוחו, ומי שאין כחו יפה לא יבין שיסכה היא שרה.
גור אריה: לאשה יש ב' לידות שהרי הנושא אשה לשם שמים כאילו ילדה, כי הבעל משלים את אשתו, ושם 'שרה' היה לה בשביל אברהם, וכאן שהיא מתייחסת אל אביה שמה יסכה (שהרי בנביאות היה אברהם טפל לשרה). 1
עיין עוד מה שהובא בשאלה הקודמת מהמהר"ל בחידושי אגדות למה השם 'שרה' קשור דוקא לאברהם.
רש"י: ושהכל סוכין ביפיה: מה זה בא ללמדינו?
מהר"ל (חידושי אגדות ח"ג עמ' פד ד"ה וז"ש אחר): "סוכה ברוח הקודש" ו"הכל סכין ביופיה" חד הם, כי היופי שלה הוא מפני צלם אלוקים שבה.