More Discussions for this daf
1. Listening to a Navi 2. Zaken Mamrei 3. הכובש את נבואתו
דיונים על הדף - סנהדרין פט

שמואל שואל:

הכובש את נבואתו וכו' פירש"י הכובש נבואתו שלא אמרה כגון יונה בן אמיתי עכ"ל ויש להעיר מה כוונתו בזה, ומדוע כתב כן כאן ולא אצל שאר נביאים דמתניתין. וצ"ע

החותם בכבוד רב,

שמואל דוד בערקאוויטש

הכולל משיב:

רש"י רק העתיק לשון הגמ' בשורה האחרונה של עמוד זה, אבל עדיין צ"ע ששם בגמ' נאמר על שאר הדינים במתנ' כגון צדקיה בן כנענה וגו' כגון חנניה בן עוזר וגו' ולמה רש"י רק הזכיר יונה בן אמיתי. ואולי י"ל שרש"י חידש בזה שמשה רבינו לא נקרא כובש נבואתו אע"פ שאמר מי אנכי כי אלך אך פרעה וגו' כבד פה וכבד לשון אנכי וגו' וכן אצל ירמיה שאמר הנה לא ידעתי דבר כי נער אנכי וגו' כי זה לא נקרא כובש נבואתו כי משה וירמיה לא רצו בתחילה בכלל להיות נביאים, משא"כ יונה מיקרי כובש נבואתו מיקרי כי נאמרה לו נבואה ולא אמרה כמ"ש רש"י כאן שלא אמרה, אבל אצל משה וירמיה עדיין לא נאמרה להם נבואה. ועדיין צע"ק בזה.

כל טוב

דוד בלום